ÖKOISKOLA cím elnyerése
2008-ban és 2011-ben elnyertük az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium által közösen létrehozott ÖKOISKOLA címet.
2015-ben megnyertük az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA címet.
Elvárások egy ökoiskolával szemben:
- Az iskola pedagógiai programjában kiemelten képviseli a fenntarthatóság törekvéseit. (Fenntartható az a gazdasági-társadalmi fejlődés, amely kielégíti a jelen igényeket anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generációk lehetőségét.)
- Az iskola arculata határozottan képviseli a környezetbarát, egészséges életvitel értékeit.
- Kapcsolatot tart fenn aktív civil szervezetekkel.
- Aktívan részt vesz a helyi közösség életében ( városszépítés, helyi értékek védelme )
- Az iskola minden évben környezet- és természetvédő akciókat, táborokat, vetélkedőket szervez.
- Az épület környékén és belsejében a növényzet rendszeres és szakszerű gondozása.
- A hulladék szelektív szétválogatása és gyűjtése.
- Szorgalmazza és segíti a környezetbarát közlekedést.
- Az iskolai büfé egészséges és környezetkímélő árukat árul.
- Az iskola működésében környezetbarát anyagokat használ, anyag- és energiatakarékosság jellemzi tevékenységét.
- A tantestületben van környezetvédelmi munkacsoport, illetve a diáktanácsban van környezetvédelmi felelős.
- Az iskola használja a kommunikációs csatornákat és helyi médiákat, hogy munkájáról minél többen hírt kapjanak.
- Az iskolaújság, az iskolarádió, a faliújság és a dekoráció tükrözi az ÖKO iskola hangulatot.
Iskolánk komolyan gondolja, hogy környezetünk nemcsak közös kincsünk, hanem gyerekeink, unokáink értékes öröksége is.
A környezeti nevelés kifejezésben a „környezet” szó gyakorlatilag az egész világot jelenti, beleértjük a természetes; ember-alkotta ( épített, technikai )és társadalmi ( gazdasági, politikai,kulturális, történelmi ) környezetünket egyaránt. A „nevelés” pedig személyiségformálást jelent, beleértve a személyiség minden összetevőjét. Az iskola valamennyi dolgozója példát mutat a környezetbarát szemléletben. Órákon és szabadidős tevékenységeink során a tanárok és diákok közös tevékenységére épülő projektmódszert is alkalmaznak: Iskolánk ÖKOPROGRAMJA erre a módszerre épült. „Mentsük meg a Földet” projekt, egy Pais iskolai játék. A tanév során több, ehhez a témakörhöz kapcsolódó feladatot kaptak a csapatok. Az eredményes munka jutalma 1-1 zászló, amivel 1-1 országot lehetett megmenteni az „ökológiai katasztrófától”.
„Magad légy a változás, melyet a világban látni szeretnél.”
(Gandhi)